Veelgestelde vragen
In Home 2 Care biedt een scala aan diensten en ondersteuning om de kwaliteit van leven te verbeteren en de zelfstandigheid te behouden. We begrijpen dat u vragen heeft over de verschillende aspecten van thuiszorg en hoe u de beste zorg kunt vinden voor uw specifieke situatie. Op deze pagina vindt u alle informatie van In Home 2 Care die u nodig heeft voor een goede zorgoplossing in de eigen thuisomgeving.
Algemeen
01. In welke regio werkt In Home 2 Care?
In Home 2 Care kiest ervoor te werken in een groot gebied van de Gooi en Vechtstreek, Gooise Meren en daarbuiten. De reden hiervoor is dat er zo sneller geschakeld kan worden en ik eerder bij u kan zijn.
02. Is er een wachtlijst?
Nee, In Home 2 Care werkt niet met wachtlijsten. Stuur een bericht of neem telefonisch contact op voor een afspraak. Dan bepalen we in overleg wanneer en hoe vaak de zorgmomenten plaatsvinden.
03. Krijg ik altijd een vaste medewerker?
Ja, bij In Home 2 Care ziet u altijd het vaste, vertrouwde gezicht van Mirjam.
04. Ik heb een zorgindicatie, maar ik vind dat deze onvoldoende uren bevat. Kan ik bij In Home 2 Care extra uren afnemen?
Ja, dit kan. Let wel, de kosten hiervan worden niet vergoed vanuit de zorgverzekeraar. Mogelijk heeft u wel recht op belastingteruggave.
05. Na een ziekenhuisopname durf ik niet alleen thuis te zijn, biedt u ondersteuning?
Na ontslag in een ziekenhuis heeft u vaak extra zorg nodig. Om u(w) (mantelzorger) te ondersteunen komt In Home 2 Care bij u thuis voor elke gewenste en aangeboden dienstvormen. In overleg is nachtzorg ook mogelijk.
06. Ik wil voorkomen dat mijn mantelzorger overbelast raakt en daarom wil ik huishoudelijke hulp inhuren. Doet In Home 2 Care ook?
In Home 2 Care biedt licht huishoudelijke werkzaamheden aan, zoals planten water geven, een (af)wasje doen en stofzuigen.
07. Biedt u palliatieve zorg?
Op dit moment biedt In Home 2 Care deze dienst (nog) niet aan.
08. Levert In Home 2 Care zorg voor korte zorgmomenten?
In Home 2 Care levert kort- en langdurige zorgmomenten. De minimale afname is 2 uur per keer.
09. In Home 2 Care biedt maatwerk zorg. Hoe ziet maatwerk eruit?
In Home 2 Care houdt rekening met uw wensen. Dat begin met goed luisteren naar u als persoon. De diagnose of het lichamelijke euvel bepaalt de zorgt niet. Dat doet u. Vooraf bespreken wij wat uw zorgbehoeften zijn. Tijdens mijn werkzaamheden blijf ik monitoren en stel ik de zorg bij wanneer dit nodig blijkt.
10. Hoeveel zorg kan ik krijgen?
In Home 2 Care biedt particuliere zorg. Dit betekent dat u besluit waar u hulp bij nodig heeft. Afhankelijk van uw wensen, wordt er samen besloten hoeveel uur zorg u wilt ontvangen. Dit staat los van een eventuele indicatie voor de zorg.
11. Ik wil de dag- en/ of tijdstip van zorg veranderen. Hoe doe ik dat?
Veranderen van dag en/ of tijdstip is in overleg altijd mogelijk. Neem contact op en samen bepalen we een ander zorgmoment.
12. Ik wil graag op vakantie. Biedt In Home 2 Care ook zorg tijdens een reis?
In Home 2 Care is een kleine zorgonderneming die alleen zorg biedt in uw thuisomgeving. Buitenshuis komen wij wanneer u behoefte heeft aan een activiteit en u hierbij gezelschap wenst. Het is ook mogelijk om samen naar (medische) afspraken te gaan.
Financiën
01. Wie betaalt de kosten voor uitstapjes?
De kosten voor alle uitstapjes zijn voor rekening van de opdrachtgever/ zorgvrager. Uitjes zijn soms praktisch, maar daarbij ook sociaal stimulerend. Het is heerlijk om weer even de deur uit te kunnen voor een bezoek aan een museum, het park, het terras of om gewoon even een ommetje te maken. In Home 2 Care biedt u hierbij een helpende hand en zorgt dat het uitje soepel verloopt. Van navigeren door de drukte, het vinden van rustplekken en het tillen van uw tassen tot het afrekenen bij de kassa.
02. Werkt In Home 2 Care met PGB?
Op dit moment nog niet.
03. Betaal ik tijdens weekenden of feestdagen extra?
Op zon- en feestdagen rekent In Home 2 Care 40% extra boven op de gewerkte uren.
04. Ik wil graag extra informatie ontvangen
Heeft u geen antwoord op uw vraag kunnen vinden? Of heeft u aanvullende informatie nodig? Neem dan contact op.